Pani Ciocia.

Rewalidacja w przedszkolu

Okładka Rewalidacja w przedszkolu
Pani Ciocia
Pani Ciocia

Rewalidacja jest bardzo ważnym elementem pomocy udzielanej dzieciom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Zajęcia z zakresu rewalidacji przysługują uczniowi niezależnie od etapu edukacji i rodzaju placówki, do której uczęszcza, a podstawę ich uruchomienia stanowią zapisy w orzeczeniu wydanym przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Pojęcie rewalidacji odnosi się do całokształtu działań: wychowawczych, dydaktycznych, terapeutycznych podejmowanych na rzecz ucznia z niepełnosprawnością. Rewalidacja odnosi się więc do procesu wzmacniania osoby z niepełnosprawnością i intensyfikowania szans przez niepełnosprawność zmniejszonych.

pexels-cottonbro-studio-3662667.jpg

Program zajęć rewalidacyjnych jest zależny od rodzaju niepełnosprawności
W zależności od rodzaju niepełnosprawności zajęcia rewalidacyjne najczęściej dotyczą:

  • korekcji wad postawy,
  • korygowania wad wymowy,
  • nauki orientacji przestrzennej i poruszania,
  • nauki alternatywnych metod komunikacji, w tym:
    • języka migowego
    • makaton
  • innych form rewalidacji, które wynikają z indywidualnego program, np.:
  • muzykoterapia,
  • dogoterapia,
  • terapia zajęciowa,
  • kinezyterapia,
  • hipoterapia.

Rodzaj zajęć rewalidacyjnych i ich forma muszą odpowiadać indywidualnym potrzebom rozwojowym i edukacyjnym Ucznia niepełnosprawnego oraz być dostosowane do jego możliwości psychofizycznych. Dlatego obowiązek ich zaplanowanie należy do zadań w/w zespołu na terenie szkoły.

Zajęcia rewalidacyjne mogą być indywidualne lub zespołowe– te wskazania powinny być zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu powinny być również wskazane rodzaje zajęć rewalidacyjnych, w jakich udział powinien brać Uczeń.

Podaj swój email,

to nam pozwoli wysyłać przygotowane karty pracy!


rewalidacjazajęcia rewalidacyjneprzedszkolepani ciocianauczycielorzeczenia

Inne posty

Okładka Konferencja dla nauczycieli przedszkola

Konferencja dla nauczycieli przedszkola

Dziś chcę się z Wami pochwalić czymś, o czym chciałam już wczoraj... Ale byłm tak zmęczona że nie dałam rady napisać.

Pani Ciocia
Pani Ciocia
Okładka Gotowość dziecka do podjęcia nauki szkolnej

Gotowość dziecka do podjęcia nauki szkolnej

Gotowość szkolna to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw dziecka, które pozwalają mu rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego i adaptację do warunków edukacyjnych.Diagnoza gotowości do podjęcia nauki w szkole opiera się na metodach takich jak kwestionariusze, obserwacja zachowań i interakcji oraz zadania praktyczne i testy psychologiczne.

Pani Ciocia
Pani Ciocia